بدون اتلاف وقت، در هر مکانی بهترین ها را انتخاب کنید

در خرید نقره دقت کنیم

در خرید نقره چه نکاتی را دقت کنیم

بسیار پیش آمده که افرادی نا آشنا با نقره به ما مراجعه کرده اند و ظروف نقره را جهت سفید کاری یا فروش آورده اند که پس از بررسی مشاهده شده که نقره نیست و یا آبکاری نقره شده و یا حتی آبکاری آن نیز نقره نبوده است و باعث عصبانیت و نارضایتی فرد شده است . اما مشکل از کجا ناشی میشود .

این بدان معنا نیست که فروشنده این جنس سر ما را کلاه گذاشته است. در بسیاری از موارد بر عکس این خود ما هستیم که هنگام خرید دقت کافی در جنس خریداری شده نمیکنیم و بعدها متوجه آن میشویم.

برای مثال عده ای از کشور روسیه سرویس قاشق و چنگال نقره خریداری میکنند و این از زمان قبل انقلاب مرسوم بوده .اما پس از بررسی بسیاری از آنها معلوم میشود که قاشق از جنس فولاد – مس – یا برنج بوده و روی آن آبکاری نقره شده است و دلیل آن هم یکی زیبایی آبکاری نقره است و دیگری خواص بسیار خوب استفاده از ظروف نقره است که خواص آنتی باکتریال دارد که در مقاله ای دیگر در همین سایت ذکر شده و میتوانید مطالعه بفرمایید و عددی که پشت این قاشق چنگال های روسی نوشته میشود بیان گر عیار نقره مورد آبکاری میباشد نه اینکه کل آن با نقره فلان عیار ساخته شده است و چون اکثرا با زبان روسی آشنا نیستیم ، در خرید اشتباه میکنیم و در زمان فروش آن ، فروشنده با شرط ذوب و عیار سنجی ( ری گیری ) اقدام به خرید آن میکند و یا یکی از آن ها را سوراخ کرده و پس از مشاهده جنس فلز در ضخامت و اطمینان صد در صد از جنس آن اقدام به خرید میکند .

همچنین در کشور ترکیه نیز اجناسی با نام های مشابه ( سیلور پلیت ) به فروش میرسد که آنها نیز هیچکدام نقره نبوده و ارزش خاصی ندارند که به اشتباه بسیاری از هموطنان ما در سفر به کشور ترکیه با دید نقره، خریداری میکنند… در تصویر نمونه ای از قاشق مربا خوری ساخت کشور روسیه را مشاهده میکنید که آبکاری نقره با عیار 76 شده و ساخت آن مربوط به حدود 50 سال پیش میباشد.

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه