بدون اتلاف وقت، در هر مکانی بهترین ها را انتخاب کنید

چرا باید روی نقره سرمایه گذاری کنیم ؟ تجارتی که از چشم ها پنهان مانده

چرا باید روی نقره سرمایه گذاری کنیم ؟ تجارتی که از چشم ها پنهان مانده است

به احتمال زیاد تا به حال به سرمایه گذاری در نقره فکر نکرده باشید ، یا تصمیم جدی برای این کار نداشته اید شاید چون نمیدانید چگونه باید نقره خرید ، با نقره گل همراه باشید

بریم سراغ سوال اصلی ، چرا سرمایه گذاری روی نقره میتواند حتی بیشتر از طلا سود ده باشد !

سال هاست که نقره از سبد سرمایه گذاری افراد خارج شده و خرید طلا به عنوان یک سرمایه گذاری سنتی و امن در کشور ما از گذشته تاکنون مورد توجه خانوارها قرار گرفته است.

در کشورهای دیگر نقره یک فلز سرمایه گذاری به حساب می آید اما در ایران مردم در مورد آن اطلاعات کمی دارند.

مزیت نقره نسبت به طلا

این است که در بخش تولیدی صنعت استفاده زیادی از آن میشود ، با افزایش این فعالیت ، تقاضا برای نقره نیز افزایش پیدا میکند و به طبع آن موجب افزایش قیمت نقره میشود.

مصرف نقره

هرساله میزان طلایی که عرضه میشود 12% از آن ، صرف صنعت میشود اما برای نقره این مقدار حدود 56% است . مصارف نقره زیاد است از مصارف الکترونیکی و پزشکی گرفته تا باتزی ها و پنل های خورشیدی .

از میان همه فلزات نقره با ارزش ترین آن هست.

وضعیت بازار جهانی نقره

نقره هایی که در صنعت و ساخت اشیاء به کار می رود هرگز به چرخ تولید باز نمیگردد. زیرا بازیافت نقره کار بسیار دشواری است ، سرمایه گذازی در نقره به عنوان یک فلز باارزش در بازار های جهانی طرفداران خاص خودش را دارد .

به نظر میرسد اکنون که اقتصاد جهانی شاهد افزایش تنش های بازرگانی بین آمریکا و چین و از سوی دیگر شیوع کرونا است. و مخاطرات جدی را در پیش رو دارد ، سرمایه گذاری در نقره نیز رونقی هم اندازه با سرمایه گذاری در طلا دست یافته است.

بررسی های بیشتر

نقره نیز مثل طلا یک سرمایه گذاری فیزیکی است که به راحتی بدست نمیآید. چون منابع محدودی بر روی زمین دارد ، همچنین نقره با افزایش و کاهش نرخ دلار قیمتش بالا و پایین میرود.

اما میزان ضرر و سود نقره به اندازه طلا نیست چون حبابی ندارد

روش های سرمایه گذاری

  • ساده ترین روش سرمایه گذاری روی نقره این است که به بازار بروید و فلز نقره را بخرید.
    نقره به شکل های سکه ، شمس و میله در دسترس است و بسیاری از دلالان فلزات گران بها ، شمس های نقره را در اندازه و وزن های مختلف خرید و فروش میکنند.
  • سرمایه گذاری در نقره ارزان تر از طلا است و شما میتوانید با خرید این فلز با ارزش دارایی خود را در زمان بحران حمیات کنید.
  • سرمایه گذاری در نقره دارای سود قابل توجهی بوده و بازاری کم ریسک برای سرمایه گذاران به حساب می آید.

شرایط فروش نقره چگونه است ؟

شرایط فروش نقره نیز همانند طلا برحسب قیمت همان روز با ارئه فاکتور کالا از طرف فروشنده امکانپذیر بوده و به راحتی قابل انحام میباشد.

مبلغی که برای کار دست دوم پرداخت میشود برحسب ارزش نقره موجود در آن کالا میباشد و در اغلب موارد دستمزد کالای مذکور کسر میگردد و به عنوان نقره متفرقه خریداری میشود .

که در صورت سالم بودن میتوان به عنوان نقره بدون اجرت فروخت.

چنانچه در بعضی فروشگاه های نقره کالای بدون اجرت فروخته میشود در غیر این صورت به عنوان نقره آب شده خریداری میگردد که جهت ذوب به کارگاه ارسال میگردد.

تفاوت خرید این دو مورد در قیمت خریدشان میباشد به طوریکه قیمت نقره متفرقه کمی بیشتر از نقره آب شده میباشد .

البته با توجه به اینکه قیمت طلا و نقره اکثرا رو به رشد میباشد همیشه ارزش قیمتی خود را به روز رسانی میکند و اغلب خریداران این فلزات گرانبها موقع فروش ضرر نمیکنند.

منبع : نقره گل

انستاگرام : نقره گل

راه های تشخیص نقره اصل از تلقبی و طرح های نقره (خرید نقره در تبریز)

اشتراک گذاری:

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه